Het Biesboschcentrum Dordrecht en Biesboschcafé : weer open!

De verbouwing is afgerond! Het centrum is weer open en heeft een nieuw logo. De VVHB heeft meegedacht over de nieuwe tentoonstelling. Er zijn vijf Biesboschthema’s: waterrijk, plantenpracht, beversporen, vogelparadijs en het Biesboschverleden. Elk thema heeft zijn eigen route en kleur. Aan het einde van de paden zijn er tips om buiten de natuur te beleven. Daar hoopt de VVHB met een gidsingenprogramma weer aan mee te werken, maar zover is het helaas nog niet. Ook de Burcht is nog niet algemeen toegankelijk voor de gidsen. De horeca is overgenomen door Stayokay en heet nu het Biesboschcafé. Dit café is beperkt open. Hou er rekening mee, dat als het Biesboschcafé dicht is, ook de toilettengroep in het hoofdgebouw dicht is (situatie eind juni 2021). Bezoekers maken in dat geval gebruik van het toilet bij het botenhuis. Kano’s, sups en fluisterboten kunnen worden gehuurd en het nieuwe Klimbos met klimroutes wordt druk bezocht. Voor meer informatie, openingstijden en reserveringen: www.biesboschcentrumdordrecht.nl.

Een punt van aandacht voor de VVHB is dat met de toegenomen drukte zowel de natuurwaarden als de toegang van de natuur rond het Biesboschcentrum onder druk staan en de rust vaak ver te zoeken is. Het bestuur van de VVHB kan hier niet zoveel aan doen, maar houdt de vinger aan de pols en zal zorgen van leden hierover, en die zijn er, bespreekbaar maken.

Dit vind je misschien ook leuk...